Huisregels
Huisregels We Smile Tandartsen
Aanmelden
Bij binnenkomst verzoeken wij u vriendelijk om zich aan te melden bij de receptie. Volgens de Zorgverzekeringswet dient u zich bij medische zorg te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs. Neem bij uw eerste afspraak daarom een geldig paspoort, identiteitskaart of rijbewijs mee.
Uw persoonsgegevens
Bij uw eerste afspraak vragen wij u een geldig legitimatiebewijs mee te nemen waarop uw BSN (Burgerservicenummer) vermeld staat. Dit kan met een geldig paspoort, Europees identiteitskaart of rijbewijs. Asielzoekers dienen hun RZA-pas, paspoort en vreemdelingendocument mee te nemen.
Wijziging medische gegevens
Om uw veiligheid en een goede behandeling te waarborgen, verzoeken wij u bij ieder bezoek eventuele medische bijzonderheden door te geven die nog niet eerder zijn besproken. Denk hierbij aan zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, allergieën en andere lichamelijke of geestelijke afwijkingen. De behandelaar zal bij elke afspraak hierover informeren.
Privacyregeling en geheimhouding patiëntengegevens (AVG)
Uw persoonlijke informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld en blijft binnen Tandartspraktijk We Smile, tenzij anders overeengekomen met de tandarts of indien nodig voor medisch onderzoek door een specialist of huisarts.
Kom op tijd
Om de planning zo efficiënt mogelijk te houden, verzoeken wij u om op tijd te komen voor uw afspraak. Het kan voorkomen dat een behandeling iets uitloopt, waardoor uw afspraak later begint dan gepland. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Periodieke controle
Voor de beste mondzorg adviseren wij patiënten om 1 á 2 keer per jaar op controle te komen. Indien u langer dan 2 jaar niet op controle bent geweest, wordt u automatisch uitgeschreven. U dient dan eerst een intake afspraak te maken om de huidige situatie van uw mond vast te leggen en een behandelplan op te stellen.
Afspraak maken
Een afspraak maken is eenvoudig. U kunt direct na uw controle aan de balie een afspraak inplannen. Indien dit niet mogelijk is, kunt u tijdens onze openingstijden telefonisch contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak.
E-mail en SMS service
Na het maken van een afspraak ontvangt u een bevestiging per e-mail. Enkele dagen voor uw afspraak ontvangt u tevens een herinneringsmail. Daarnaast sturen wij u een SMS-bericht ter herinnering aan uw afspraak. Ontvangt u om welke reden dan ook geen e-mail of SMS? Dan blijft de afspraak op de afgesproken datum en tijd staan.
Afspraak annuleren of verzetten
Indien u uw afspraak wilt annuleren of verzetten, verzoeken wij u dit minimaal 24 uur van tevoren aan ons door te geven. Annuleringen ontvangen wij bij voorkeur telefonisch. Bij te late annuleringen of het niet verschijnen op het afgesproken tijdstip kunnen wij kosten in rekening brengen.
Spoedgevallen
Bij pijnklachten aan uw gebit streven wij ernaar u zo snel mogelijk te helpen. Tijdens onze werktijden kunt u ons hiervoor bellen of binnenlopen. Buiten onze werktijden verwijzen wij u door naar de Tandartsspoedpraktijk Spoedpoli Leiden op 0900 8602.
Verblijf in de praktijk
Bij binnenkomst verzoeken wij u zich te melden bij de balie, zodat uw aanwezigheid genoteerd staat. Het kan voorkomen dat een afspraak langer duurt dan gepland. Komt u te laat op uw afspraak, dan kunnen wij deze mogelijk verzetten wegens tijdsgebrek. De kosten voor de afspraak kunnen wij in rekening brengen.
Waak over uw eigendommen
Wij adviseren u om uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten. Tandartspraktijk We Smile is niet verantwoordelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. Agressie en geweld worden niet getolereerd en kunnen leiden tot inschakeling van de politie en uitschrijving uit de tandartspraktijk.
Uw behandelaar
Verschillende tandartsen, mondhygiënisten en preventie-assistenten zijn werkzaam bij Tandartspraktijk We Smile. U kunt uw voorkeur voor een specifieke behandelaar doorgeven aan de receptie, waar mogelijk houden wij hier rekening mee.
Begroting
Bij behandelingen waarvan de kosten vermoedelijk hoger zijn dan €250,- ontvangt u een begroting. Deze begroting is een voorlopige berekening en kan achteraf afwijken van de uiteindelijke kosten. Dit kan onder andere komen door aanpassingen in de behandeling tijdens de uitvoering.
Klanttevredenheid
Uw feedback is waardevol voor ons. U kunt uw waardering achterlaten op onze website of doorgeven aan een specialist of baliemedewerker. Wij streven continu naar verbetering van onze dienstverlening.
Met vriendelijke groeten,
We Smile Tandartsen